4 inzichten voor trainers

>4 inzichten voor trainers

4 inzichten voor trainers

Er zijn vier inzichten voor trainers ontwikkeld op basis van verschillende onderzoeken: structureren, stimuleren, individueel aandacht geven en regie overdragen. Op welke wijze kun je als trainer deze inzichten toepassen? 

4 inzichten voor pubers

Of je nou zelf kinderen hebt of werkt met kinderen in deze leeftijd, iedereen is het er wel over eens: pubers zijn niet de gemakkelijkste groep. Het lijkt soms wel alsof niemand tot ze door kan dringen, behalve dan misschien hun vrienden. Als trainer van een groep pubers is het erg begrijpelijk dat je tegen bepaalde zaken aanloopt. Pubers komen naar training voor hun plezier. Prestaties zijn zeker niet onbelangrijk, maar plezier staat voorop. Een puber die geen plezier meer heeft, zal snel afhaken. Maar hoe zorg je er nou voor dat ze plezier hebben en toch veel leren? Hier zijn 4 inzichten voor. Als je deze 4 inzichten volgt onthoudt zal je merken dat het training geven gemakkelijker, soepeler en leuker wordt, terwijl de sporters tegelijkertijd ook nog erg veel van je leren.

4 inzichten voor de jongste jeugd

Jonge kinderen die met hun leeftijdsgenootjes sporten, krijgen de kans om te leren hoe de wereld in elkaar steekt. Naast het gezin en school, worden ze ook door de sportvereniging gevormd tot wie te zijn. Op deze leeftijd gaat het écht alleen maar over een ding: sportplezier. Het is dus de taak voor de trainer of begeleider om er voor te zorgen dat alle sportertjes in de groep plezier ervaren, waardoor zij zich optimaal kunnen ontwikkelen. Uit het Trainer-Kind-Interactie onderzoek (2014) blijkt dat de manier waarop trainers met kinderen omgaan, de meest bepalende factor is voor de sportbeleving van het kind. Goede begeleiding bij het sporten kan een enorme bijdrage leveren aan het plezier en aan de gewenste sociale en persoonlijke ontwikkeling van kinderen.